În cadrul Spitalului „Providența” din Iași a avut loc în perioada 3-4 noiembrie atelierul de formare WellComme@SpitalulProvidența, susținut de către domnul Cristian Neguț, fondator al platformei online de învățare Learning Ecosystem, precum și de către doamna Cristina Elena Neguț, senior partener al platformei Learning Ecosystem și antrenor de relații umane.
Programul de învățare pus la dispoziția angajaților înscriși la curs a cuprins oportunități și opțiuni de dezvoltare care să răspundă tuturor nevoilor, fiind incluse concepte de învățare care vizează economia emoțională, comunicarea asertivă, relaționarea după metoda E.S.P.E.R.E. (relații vii), soluții pentru problemele pacienților și gestionarea conflictului.
Între obiectivele întâlnirii un timp special a fost dedicat relațiilor vii, prin care se face trecerea de la comunicare la relaționare, precum și rolul în relația cu pacientul:
„Cuvintele au materialitate căci în momentul în care le-am primit in interiorul meu, acestea se transformă si devin parte din mine. Boala este o exprimare în registrul simbolic a ceea ce trăim, a ceea ce nu am spus și singurul care vindecă este Adevărul. Din acest motiv elementul esențial al ascultării este a tăcea, a tăcea pentru a pune în aplicare cele 4 elemente ale ascultării participative: mesajul transmis (ceea ce se aude), semnele exterioare (ceea ce se vede), sentimentul intuit și răspunsul care ar trebui să fie întotdeauna sub forma unui feedback descriptiv. Prin acesta oferim celui cu care comunicăm posibilitatea de a afla ceea ce simțim, gândim și trăim prin ceea ce primim de la el. Mai ales pentru că este necesar să avem grijă de pacient chiar și atunci când acesta nu are nevoie de servicii medicale”, este mărturisirea formatorilor în cadrul cursului.
Obiectivele de învățare propuse de către cei doi instructori au urmărit în mod deosebit ca la finalul cursului participanții să conștientizeze rolul lor în cadrul spitalului din perspectiva angajamentului profesional, să exerseze abilitățile de comunicare asertivă și regulile de igienă relațională, precum și demersurile relaționale pe situații practice aplicate.
„Pentru ca Spitalul „Providența” să fie mai bun, să crească sustenabil, este nevoie de mai mult. Este nevoie ca angajații să dea viață acțiunilor, comportamentelor, obiceiurilor și reflexelor lor profesionale care vor face ca spitalul să își atingă misiunea: toți pacienții care ajung la Spitalul „Providența” să descopere valoarea medicinei prin servicii performante, în care medicul conlucrează cu Dumnezeu în actul vindecării”, a comunicat unul dintre formatori.