Consilierul medical, un sprijin al pacienților la Spitalul „Providența”

Drumul către spital poate fi, pentru unii dintre noi, unul încărcat de emoție. Indiferent de vârstă și de diagnostic, dacă mergem să prevenim sau să tratăm o afecțiune, fiecare dintre noi își dorește să fie nu doar bine îndrumat, ci și primit cu înțelegere și căldură într-un moment în care suntem vulnerabili. La Spitalul „Providența” acest lucru s-a transformat deja într-o obișnuință, mai ales că în cadrul echipei s-a alăturat un nou membru, consilierul medical, persoana care se ocupă de pacienții care solicită servicii medicale la cerere.

Axat pe descoperirea „durerilor” pacientului, rolul consilierului medical este acela de a înțelege care sunt serviciile medicale necesare persoanei care solicită ajutor dar și de a fi alături de el în acest demers. „Relaționarea cu pacientul este una  integrativă și emoțională, deoarece noi lucrăm într-un spital  „zidit” pe principiile medicinei creștine. În activitatea desfășurată împreună cu colegii din Triaj și Call-Center explicăm și informăm pacientul cu privire la toate serviciile medicale propuse, pentru ca acesta să înțeleagă foarte bine tot parcursul. După aceea trecem la planificarea tuturor consultațiilor și investigațiilor, monitorizând întreaga interacțiune a pacientului cu un pachet medical sau cu un serviciu medical”, a explicat Galina Grămescu, consilier medical în cadrul Spitalului „Providența”.

Dincolo de pregătirea profesională în domeniu necesară pentru a putea facilita accesul pacienților la serviciile medicale cele mai potrivite pentru situația lor, consilierul îi întâmpină pe aceștia și cu un alt tip de suport. „Utilizăm harta empatiei, calm, spontaneitate, gândire analitică și o atitudine pozitivă. Observ zilnic pacienți care vin timorați, iar peste câteva zile îi găsesc la capela spitalului, adresând un cuvânt de mulțumire și apreciind devotamentul întregului personal și faptul că funcționăm ca o familie. Pentru mine este deosebit de important, preiau acea energie pozitivă și o ofer mai departe și altor pacienți care poate trec pentru prima dată pragul spitalului nostru”, a adăugat consilierul medical.

Două dintre pacientele care au solicitat servicii medicale cu plată şi care au beneficiat de sprijinul consilierului medical ne-au împărtășit din experiența lor cu multă bucurie. „Pentru un bolnav care vine singur, cum am venit eu, contează enorm, inclusiv suportul psihologic pe care îl primesc. Dând primul telefon cu emoții, faptul că am luat legătura cu doamna consilier a dus la diminuarea acestei emoții, parcă cineva din familie mă aștepta acolo. Știam, fără să mă zbat eu, unde trebuie să ajung, la ce oră, cred că ar trebui toate spitalele să facă acest lucru. Acești consilieri îți mișorează efortul de a ajunge în cabinet și, indiferent de diagnostic, pentru atmosfera din spital, pleci foarte împăcat, știind că acolo ai o aparatură performantă și oamenii cei mai bine pregătiți”, a declarat doamna Viorica, pacientă care a optat pentru efectuarea unei mamografii la Spitalului „Providența”. „Am fost foarte impresionată de ajutorul oferit și de amabilitatea reală a doamnei consilier. Am fost plăcut surprinsă să văd că cineva mă îndrumă, mă anunță despre ce se întâmplă în fiecare moment, simţind multă căldură şi înţelegere din partea acesteia. Cred că doamnei îi place mult ceea ce face, are un farmec aparte și multă căldură”, a povestit și doamna Irina, o altă pacientă care a solicitat un pachet de „Medicină Internă” în cadrul Spitalului „Providența”.

Iar pacienții vin nu doar din toate colțurile țării, ci și din afara granițelor. „Doresc să precizez că observ din de în ce mai mulți tineri care ne solicită în vederea efectuării unui bilanț medical, bilanț care să îi ajute în prevenirea unor afecțiuni grave. Această categorie de vârstă este foarte receptivă la consilierea pe care noi o oferim atât pentru a fi bine informați, cât și pentru a fi parteneri cu noi în desfășurarea unui act medical responsabil și construit pe termen lung”, a menționat consilierul medical.

Deși acesta nu realizează propriu-zis actul medical, face însă ca serviciul oferit să fie unul cât mai calitativ și eficient. „Un om care are această răspundere de a consilia își dă seama încotro se îndreaptă nevoile pacientului și poate să economisească foarte mult timp din parcursul lui prin spitalul nostru. Feedback-ul este unul extrem de pozitiv, pacienții ne felicită și în chestionare pentru acest demers. Iar noi ca echipă constatăm o îmbunătățire a acestui mijloc de comunicare între echipa administrativă și cea medicală și pacient”, a precizat domnul Marinel Talpeș, director al „Spitalului Providența”.

***

Accesarea serviciilor „Spitalului Providența” se face cu programare prealabilă la numerele de telefon 0232 241 271 / 0730 230 030, pe email la programari.spital@providentamedical.ro sau la sediul Spitalului „Providența”, Șoseaua Nicolina, nr. 115, Nicolina 2, Cug, Iași.